Ga direct naar inhoud

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Wanneer je daar geen antwoord op je vraag vindt over het gebruik van TuesdayTickets aarzel dan niet en stuur gerust een mail naar support@tuesdaytickets.nl. We staan altijd open voor suggesties, tips, verbeteringen, complimentjes, etc.

Tickets bestellen

Help! Ik heb tickets besteld en betaald maar niets ontvangen via email

Heb je het e-ticket niet in je mailbox ontvangen? Heel soms kan het zijn dat de e-mail met tickets in je spam- of junkmap (ook wel 'ongewenste mail' genoemd) terecht is gekomen. Het komt voor dat een streng afgesteld filter de toegangsbewijzen als ongewenste e-mail beschouwt en deze direct in de map Junk E-mail plaatst.

Misschien heb je per ongeluk een typefoutje in je e-mailadres gemaakt. Je kunt opnieuw een bevestiging ontvangen door een e-mail te sturen naar support@tuesdaytickets.nl met het verzoek om het adres te wijzigen. Vermeld hierin in ieder geval het referentienummer van de bestelling (dit is te vinden op je bankafschrift).

Ik heb een ticket besteld maar per ongeluk een fout in mijn e-mailadres gemaakt

Je kunt opnieuw een bevestiging ontvangen door een e-mail te sturen naar support@tuesdaytickets.nl met het verzoek om het adres te wijzigen. Vermeld hierin in ieder geval het referentienummer van de bestelling (dit is te vinden op je bankafschrift).

Ik wil tickets bestellen of reserveren via e-mail of telefoon. Kan dat?

Het is mogelijk om via deze weg tickets te bestellen. Houd dan rekening met een toeslag van € 2,50 per gereserveerd kaartje. Reserveren van tickets kan alléén met een geldig email adres! Raadpleeg de website van de aanbeider voor het online bestellen van tickets zonder bijkomende kosten.

Hoe ontvang ik mijn tickets

Je ontvangt je ticket vrijwel direct in een Pdf-bestand per e-mail. Heb je meer dan één ticket gekocht dan ontvang je een mail met daarin alle bestelde tickets - die mail heeft dan dus meerdere unieke PDF-bestanden. Je print de tickets uit en kunt er in de meeste gevallen de rij bij de kassa mee vermijden, omdat de tickets direct toegang geven tot de ingang.

Hoe moet ik de tickets thuis printen?

Doe dit op blanco A4-printpapier, zodat de unieke barcode goed te scannen is.

Ik heb online kaarten besteld, kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren

Nee, een online bestelling van toegangskaarten kan niet worden gewijzigd of worden geannuleerd.

Betaal ik nog extra kosten, zoals een servicefee of tax?

Nee, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, betaal je bij TuesdayTickets geen extra servicekosten of andere toeslagen. Alle kosten zijn in de prijs verwerkt. De prijs die je ziet staan is de prijs die je betaalt. Geen verborgen kosten dus!

Betalen

Hoe kan ik bestelde toegangskaarten betalen?

Je kunt alleen betalen via iDEAL.

Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt is?

Neem contact op met TuesdayTickets, stuur bij voorkeur een e-mail met zo veel mogelijk gegevens naar support@tuesdaytickets.nl

Printen

Ik kan mijn tickets niet afdrukken. Wat nu?

  • Controleer of u de laatste versie van Adobe Acrobat Reader heeft. Deze software is gratis en laat u toe bestanden in PDF formaat te openen. Indien nodig dan kunt u de gratis reader hier downloaden en installeren.
  • Controleer of uw printer aan staat en correct is aangesloten op uw computer.
  • Controleer of uw printer genoeg geheugen beschikbaar heeft en sluit programma's die u niet gebruikt.
  • Als het niet lukt om de PDF te printen, probeer dan om het ticket te printen als afbeelding:
    Open het PDF bestand
    Klik Bestand (File) > Afdrukken (Print). Klik daarna op Geavanceerd (Advanced)
    Vink Print als Afbeelding ( Print as image) aan.
    Klik Ok om het document te printen

Mocht u na het bovenstaande toch nog problemen ondervinden, neem dan contact met ons op via support@tuesdaytickets.nl met een duidelijke omschrijving van het probleem. Vermeld daarbij in ieder geval steeds de organisatie waar het evenement plaatsvindt en uw bestelnummer.

Kan ik mijn ticket op elk soort papier afdrukken?

Doe dit op blanco A4-printpapier, zodat de unieke barcode goed te scannen is.

Moet ik mijn tickets in kleur printen?

Het is niet noodzakelijk om de tickets in kleur te printen (tenzij specifiek vermeld op het ticket). De barcode is het belangrijkste, zorg er voor dat deze duidelijk zichtbaar is.

Ik heb (op dit moment) geen toegang tot een printer. Wat nu?

Geen probleem. U heeft een bevestigingsmail met daarin de e-tickets ontvangen.
Als het aan uw printer ligt, dan kunt u de e-tickets wellicht doorsturen naar iemand met een printer, die vervolgens de tickets kan afdrukken of u kunt ze uitprinten bij een copyshop in de buurt of bij buren of kennissen?

Indien u helemaal niet de mogelijkheid heeft om uw ticket(s) te printen, sla dan uw PDF bestand op uw smartphone op. Neem uw smartphone mee en toon uw e-ticket bij de ingang. Onze scanners kunnen in de meeste gevallen direct uw ticket van uw smartphone scannen.

Algemeen

Hoe laat begint een evenement?

Als er een voorprogramma bekend is, dan is de genoemde aanvangstijd de aanvangstijd van het voorprogramma en begint de hoofdact later.
Voorprogramma's kunnen tot enkele dagen voorafgaand aan het concert nog bekend worden gemaakt. Het is daarom verstandig voorafgaand aan het concert de website te controleren. TuesdayTickets kan nooit garanderen dat een voorstelling exact op tijd begint. Bekijk onze agenda voor eventuele updates.

Uitverkochte evenementen

Wanneer een evenement is uitverkocht, zijn er geen kaarten meer verkrijgbaar. Er wordt niet met wachtlijsten gewerkt. Is een evenement uitverkocht, dan wordt dit op onze website aangegeven. TuesdayTickets doet er alles aan om de website zo goed mogelijk up to date te houden.

Contactgegevens

Heb je een vraag die hier niet bij staat, stuur dan een e-mail naar support@tuesdaytickets.nl.

Hoe veilig is mijn betaling?

TuesdayTickets maakt alleen gebruik van betaalsystemen die qua beveiligingstechnologie het meest actueel zijn. Je koopt je kaarten dus in een veilige omgeving. Alle betalingen worden afgehandeld door iDEAL, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het veilig verwerken van betalingen via internet. Zodra de betaling is goedgekeurd door jouw bank, dan krijgen wij de melding dat de betaling is verwerkt.

Wanneer zijn de tickets geldig?

De geldigheidsduur van de tickets kan per event of attractie verschillen, maar de exacte geldigheid staat bij elke aanbieding duidelijk vermeld, zodat je voordat je bestelt al weet wat je koopt. Op je ticket staat de geldigheid nogmaals aangegeven. Meestal is je ticket alleen op de dag van het event geldig, maar soms bieden wij ook tickets aan die met een scherpe korting een beperkte geldigheid hebben of alleen op een specifieke datum gebruikt kunnen worden.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat nu?

Je kunt opnieuw een bevestiging ontvangen door een e-mail te sturen naar support@tuesdaytickets.nl met het verzoek om een nieuwe set van de tickets toe te sturen. De unieke barcodes en de persoonsgegevens op het ticket blijven ongewijzigd. Als extra controle zal je ID worden gevraagd bij de toegang. Vermeld in de mail in ieder geval het referentienummer van de bestelling (dit is te vinden op je bankafschrift).

Doet TuesdayTickets ook aan MVO?

Ja, TuesdayTickets - onderdeel van TuesdayMultimedia - houdt zich steeds meer bezig met milieubewust en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Alle stroom voor deze website en jouw tickets is vrijwel 100% duurzaam opgewekt door onze eigen zonnepanelen aangevuld met ons aandeel in 3 windmolens van De Windcentrale. Daarnaast kopen we waar mogelijk duurzaam in. Zie het MVO statement op de Tuesday-website.

Zijn er faciliteiten voor minder validen?

Helaas is niet ieder event geschikt voor rolstoelgebruikers. In geval van twijfel raden we je dringend aan om vóóraf met de locatie contact op te nemen. Je kunt ook mailen naar support@tuesdaytickets.nl - we zoeken de mogelijkheden dan voor je uit.

Afgelaste en verplaatste concerten

Indien een evenement om wat voor reden dan ook wordt afgelast of verplaatst, wordt hiervan een melding gemaakt op de website van de locatie of organisator. De organisator / promotor van het evenement bepaalt hoe of wat er gedaan moet worden om eventueel restitutie te verkrijgen.

Ik heb problemen met het downloaden van mijn ticket uit de bevestigingsmail. Wat moet ik doen?

Indien de download link niet de download start, klik dan met uw rechter muis knop op de link. Selecteer dan 'link openen in nieuw tablad'. Controleer ook uw download map. Het is mogelijk dat uw tickets al gedownload zijn.

Wat zijn e-tickets?

Na een online aankoop krijg je een e-mail met een PDF-bijlage voor elke gekocht kaartje: het e-ticket. Op het e-ticket staan twee codes: een transactiecode en een unieke barcode. Als je meerdere kaartjes hebt, dan heeft ieder kaartje dezelfde transactiecode maar ook een eigen unieke barcode. De barcode wordt gescand bij de ingang. Is het ticket voor het juiste event, en nog niet eerder gescand, dan mag je door. Houd de codes scanbaar: pas op met vouwen, vuil en vocht. Scannen van telefoon lukt alleen als de resolutie goed is en je het scherm helder maakt.

Privacy

Waar worden mijn gegevens voor gebruikt?

TuesdayTickets heeft enkele gegevens van je nodig, om een zo goed mogelijke service te bieden. Als je online toegangskaarten bij ons bestelt, dan worden je gegevens opgeslagen. Je hoeft je meestal niet te registreren om kaarten te bestellen. Voor sommige events is registreren wél noodzakelijk. In dat geval kun je bij het registreren aangeven of we je gegevens mogen verstrekken aan sponsors en andere partijen.